Paris

پاریس

این شعر تنها برای توست مادِلِن

این یکی از نخستین شعرهای کام خواهانه ی ماست

این نخستین شعر ِ پنهانی است اوه نازنین ترین

روز زیباست و جنگ زیباست گرچه تو از آن خواهی مُرد

گیوم آپولینر

به مدت دو روز نبودم، رفته بودم پاریس برای دیدار از نمایشگاه آثار هنرمندان جنبش دادائیسم که در مرکز ژرژ پمپیدو آغاز شده است. دیدن پاریس بعد از گذشت تقریبن چهار سال، برایم جالب بود به ویژه اینکه همراهان من هم آدمهای فوق العاده ای بودند. پیتر (معلم من) و همسرش اینگرید. البته دو روز، زمانی کافی برای کشف همه ی زیبایی های پاریس نیست.

1-کاتدرال نتر دام یکی از زیباترین بناهایی است که نظیرش را نمی توان یافت. این ساختمان از بهترین نمونه های سبک گوتیک است که در قلب پاریس می درخشد. اگر مسیرتان از پاریش گذشت، نتردام را هرگز فراموش نکنید.

2-مرکز ژرژپمپیدو هم را نمی توان نادیده گرفت.

3-پرلاشز را هم به خاطر صادق هدایت، غلامحسین ساعدی، دلاکروا، آپولینر، مارسل پروست و ... حتمن ببینید.

نظرات

‏ناشناس گفت…
شهلا
بسیار جالب بود
بخصوص عکسهای به یاد ماندنی بود که دخترم بلافاصله پس از دیدنشون داد زد من اینجابود من
.اینجا بودم و کلی خوشحال شد
‏ناشناس گفت…
مممنون که در تجربه هایت ما را هم شریک می کنی...این عکسها فضای عجیبی دارند...شاید برای دلتنگی عجیبی که برای آدم می آورند...همیشه خوب باشی رفیق/سرخوش...و جستجوگر

پست‌های پرطرفدار